Opskriften på pressesucces

Mange organisationer og virksomheder gør brug af presseomtaler til at få deres budskaber i medierne. Når virksomheden har en nyhed, et produkt eller et arrangement er medierne ofte interesserede i at publicere indhold om det. En pressemeddelelse kan derfor være første skridt til spalteplads i avisen, en artikel på et webmedie eller et indslag på TV.

Der er mange måder at skrive en god pressemeddelelse på. Det grundlæggende greb går dog ud på at skrive en kortfattet, præcis og omfattende tekst, som samtidig lever op til de klassiske nyhedskriterier.

Nyhedskriterier

En pressemeddelelse er et forsøg på at tage en plads i mediernes prioritering af dagens aktuelle nyheder. De klassiske nyhedskriterier om væsentlighed, aktualitet og sensation er gældende for pressemeddelelser, som de er det for alt andet redaktionelt materiale. For at lande i redaktørens spotlight skal pressemeddelelsen have et perspektiv og en vinkling, der går ud over emnets kerne.

 

Hos Epicent er vi eksperter i at skrive den gode pressemeddelelse og finde de rigtige kontaktpersoner i mediedanmark til at få din historie trykt i medierne. Vores pressekits indeholder en fuldendt pressemeddelelse, tilhørende billedmateriale og kontaktinformation til meddelelsens omfattede personer. Skal vi hjælpe din virksomhed med at komme frem i medierne, så kontakt os.

 

Comments are closed.